NASYEED PILIHAN

Thursday 21 June 2012

CORETAN HATI INSAN YG LEMAH,,^_^

                                                 ..KU BIARKAN PENA MENULIS....^_^
..Ya Allah.
aku akan BERHENTI mengeluh dan aku sudah berhenti mengejar sesuatu yang TIDAK PASTI..aku PASRAHKAN segala urusan ini kepadaMu, sekalipun aku sudah menguburnya dalam-dalam, namun HARAPAN itu masih menyala dalam hamparan rasaku tetapi dayaku telah habis untuk BERTAHAN pada situasi ini..biarlah harapan itu hanya Engkau saja yang menyelesaikannya..aku masih menginginkannya tapi aku hanya MENANTI sesuatu yang PASTI dan terbaik dariMu..
Dengannya atau tanpanya asalkan ada Engkau pasti aku BAHAGIA dan aku akan tetap bertahan dengan keyakinanku..ya Allah, aku akan disini dalam sujud dan cinta yang penuh untukMu..aku tahu, semua ini terjadi kerana ketetapanMu dan aku ihklas..sakit dan lelahku adalah HARGA yang tidak seberapa dibandingkan KELALAIANKU dalam sujud padaMu..

,,,,,RENUNGAN BUAT DIRI YG LEMAH ,,,,,,,,
Hidup ini tak selamanya indah. Kadang karam dipukul ombak, kadang tenang bagaikan angin bayu yang menyapa. Tak ada siapa dapat menjamin kebahagiaan dan kesenangan dalam kehidupan ini. 

Cuma DIA, dan kalam indahNYA yang menjadi penawar bagi setiap kesulitan dan kedukaan. Hayatilah setiap bait-bait kalam Ilahi dalam al-Insyirah. 

Hati yang sabar, jiwa yang tenang walau dilanda badai, pasti akan beroleh kebahagiaan dan kegembiraan bila redha dengan setiap ujian daripadaNYA. InsyaAllah bi iznillah. Allahul Musta'aan..~ 

Sabar dan tersenyumlah! :)

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,^_^,,,,,WALHASIL,,,,,
Tidak ALLAH SWT timpakan sesuatu UJIAN dengan sia-sia..
Kerana setiap LUKA yang kita rasa,
adalah TARBIAH dari-Nya..
Semakin dekat bahtera kita denganNya,
semakin kuat badai yang melanda..

Andai jiwa dirundung duka,
Kembalilah DEKAT kepada-Nya,
Adukan resahmu hanya padaNya,
Kelak Dia akan menitipkan penawar dan penyembuh,
di setiap TANGIS & SENDUMU..
InsyaALLAH TAALA,Aamiin YA ALLAH....♥ 


No comments:

Post a Comment